Співпраця навчального закладу з батьками
Важливою умовою ефективної право виховної роботи є співробітництво школи і сім’ї. Тісний взаємозв’язок школи та сім’ї може розвиватися завдяки педагогічній освіті батьків і залученню їх до виховної роботи.
Форми й методи роботи педагогічного колективу з батьками учнів
З метою підвищення педагогічної культури батьків у школі діє Батьківський всеобуч. Спрямований на ознайомлення батьків з проблемами виховання дітей різних вікових груп, починаючи роботу з першого класу. На всеобуч виносяться питання з правової тематики, і зокрема «Профілактика шкідливих звичок школярів у сім'ї», «Батькам про права дитини», «Права та обов'язки батьків», «Життя батьків - приклад для дітей»,
«Правова культура формується у дитинстві».
Обговорюються питання засвоєння моральних цінностей і ідеалів, норм взаємин між людьми. З бесідами та лекціями перед батьками виступають не тільки класні керівники, вчителі, дирекція школи, шкільний психолог, а лікарі, юристи, представники дитячої кімнати міліції, соціальні працівники. Двічі на рік проводяться загальношкільні батьківські збори, батьків ознайомлюють з планом навчально-виховної роботи школи, заслуховують звіти про роботу ради голови загальношкільного батьківського комітету, окреслюють заходи з поліпшення виховної діяльності школи і сім'ї.
Найпоширенішою і найефективнішою формою індивідуальної роботи з батьками вважаємо відвідування сімей школярів вдома. Це сприяє налагодженню контактів із сім’єю, з’ясуванню її загальної та педагогічної культури, умов життя учня.
Консультації батькам шкільного психолога , соціального педагога передбачають надання конкретних рекомендацій, порад з актуальних для батьків питань.
Запрошення батьків до школи. Найчастіше це роблять для конфіденційної розмови про шкільні проблеми дитини, обговоренню відхилень в її поведінці, вжиттю необхідних заходів щодо їх запобігання.
Ознайомлення батьків з психолого-педагогічною літературою. Передбачає відбір і надання рекомендацій щодо психолого-педагогічної, науково-популярної літератури для батьків відповідно до проблеми, які є в учнів певного класу, чи в окремої дитини.
Традиційна форма педагогічного та навчального впливу на батьків – класні батьківські збори. Вони мають на меті аналіз підсумків навчання і виховання учнів усього класу. Батьки аналізують стан поведінки учнів, обговорюють шляхи впливу учителів і батьків на дітей.
Беруть участь і в організації дозвілля дітей: класних та позакласних заходах, екскурсій часто допомагають в організації туристичних подорожей. Практикується проведення спільних зборів батьків і учнів.
Класні родинні заходи. Форми родинних свят за методами і напрямками різні. Це і конкурси сімей, походи, батьківсько-учнівські свята. Під час проведення свят діти разом з батьками оформляють родинну газету, родове дерево, приносять сімейні виробі. Колективні творчі справи, проведенні разом із сім’ями, мають великий виховний вплив.
Традиційно у травні місяці на День сім’ї та День Матері проводяться загальношкільні родинні свята. Так було проведено свято «Моя родина-Україна».
Метою свята було формування переконання про важливість сім’ї в житті людини та згуртування колективу дітей та батьків, розвиток співпраці родини і школи.
Перед присутніми відзвітувала директор школи Сиченко В.М. про поставлені на початку навчального року завдання та досягнення за 2013-2014 навчальний рік, визначила основні напрямки роботи на наступний навчальний рік.
Під час проведення свят діти разом з батьками оформляють виставки сімейних поробок, із захопленням стають глядачами чудових, талановитих виставок.
У виховному процесі школи, крім педагогів, беруть участь батьки, працюючи в класних та загальношкільних батьківських комітетах у тісному контакті з класним керівником, адміністрацією школи. Загальношкільний та класний батьківські комітети створюють з метою демократизації управління виховним процесом, налагодження зворотного зв’язку сім’я – школа, для поточного коригування управлінських рішень, забезпечення єдності педагогічних вимог до учнів, надання допомоги сім’ї у вихованні та навчанні дітей. На засіданнях батьківських комітетів обговорюються порушення поведінки Статуту школи окремих учнів. До роботи в ньому залучають найактивніших батьків, авторитетних людей з високою громадянською свідомістю, які виявляють інтерес до справ класу, школи. Комітет пропонує рішення, які потім обов’язково розглядаються адміністрацією школи.
До сфери його діяльності входять піклування про санітарний стан школи, допомога в ремонті школи, організація літнього відпочинку дітей, їх харчування та інше.
|